Proteinrige snacks

10 proteinrige snacks

Uanset om det er næring du skal bruge før en hård omgang træning eller du har behov for en snack i løbet af dagen, så er der mange lækre snacks med højt proteinindhold. Disse snacks fungerer som et godt alternativ til de usunde valg eller til det sædvanlige stykke frugt. Protein snacks er en perfekt måde at få mæthed og giver energi der holder længere end de sædvanlige kulhydrat fyldte alternativer. Herunder finder du en liste over nogle af vores foretrukne proteinfyldte snacks.

 

plus

1. Hytteost og frugt: Bland ½ kop hytteost med ½ kop af din foretrukne frugt


2. Beef Jerky: En amerikansk snack med op til 50% protein. Hold øje med mærker som tilsætter sukker, salt eller smagsstoffer. Har du styr på det, så får du en fedtfattig snack med masser af smag og protein


3. Blandede nødder: Blandede nødder er en nem måde at få en lækker dosis af protein på. Lav din egen blanding af mandler, pistacienødder, pekan, peanuts, etc. Sørg for at det er den usaltede variant. Derudover at nødder rig på det sunde fedt.


4. Skyr: Et mejeriprodukt som stammer fra Island og som er fedtfattig samt proteinrig. Det har tidligere været svært at opdrive i Danmark eller også har prisen været meget høj, men dette har heldigvis ændret sig. Nu kan produktet købes i de fleste dagligvare butikker til en fornuftig pris. Skyr kan blandes sammen med müsli, frugt og tørret frugt som en lækker snack


5. Hårdkogte æg: Æg er en billig kvalitets kilde til protein og lette at have med på farten. Kog en omgang æg og opbevar dem i en lufttætbeholder i køleskabet og du har en nem snack til flere dage.


6. Peanutbutter: Ifølge Sport112 er peanutbutter en meget overset kilde til både sundt fedt og protein. Den kan både spises ren, smurt på et stykke groft brød eller f.eks. blendes i en smoothie eller shake. Blandingen af sødt og salt er rigtig lækker!


7. Proteinshake: Ikke alene er dette en af de nemmeste proteinkilder, det er også billigt, nemt at variere og findes i mange smagsvarianter. Vi anbefaler det ikke alene efter træning, men også som et supplement enten for- eller eftermiddag. Det er nemt og hurtigt at blande en shake med vand eller mælk og proteinpulver.


8. Chunky monkey Shake: Inspireret af den lækre is fra Ben & Jerry’s. Blend 1 banan med 1 spsk jordnøddesmør, 1 kop fedtfattig kakaomælk, fedtfattig vanillieis og en scoop chokolade protein.


9. Kakao: Fedtfattig kakaomælk er faktisk en stor kilde til protein af høj kvalitet, især efter træning. Undtagen efter træning, bør man drikke en kakaomælk med et lavt indhold af sukker. Det er både lækkert og nemt at have med.


10. Protein Bar: Disse sælges i dag overalt, selv i discount supermarkeder. Barsene kan dog svinge i kvalitet, så tag et kig på sukkerindhold, indhold af protein og fedt.